Importanta anvelopelor de iarna in sezonul rece

Unii soferi care detin autoturisme cu tractiune pe doua roti cred, in mod gresit, ca au nevoie de anvelope de iarna doar pe respectivele jante. Masinile avand cauciucuri de iarna doar pe partea din fata sau din spate vor prezenta unele trasaturi nedorite si negative, in anumite conditii de iarna. Un capat al autovehiculului va reactiona diferit de celalalt pe uscat, zapada, noroi sau carosabil alunecos, mai ales in situatii de urgenta.

Conducatorul va descoperi ca autovehiculul sau va subvira, cel mai probabil, in conditii de alunecare si supravira in conditii uscate. Pe termen lung, cel mai bine este sa se pastreze caracteristicile de manevrare ale vehiculului pe cat de stabil se poate, nu numai pentru siguranta pasagerilor, dar si pentru restul masinilor care vor fi intalnite pe acele drumuri de iarna. Desi unii isi fac probleme in legatura cu cheltuiala facuta pentru a cumpara celelalte doua anvelope, trebuie sa se ia in considerare si economiile care se fac cu o masina care ruleaza bine in conditii de iarna. Daca autovehiculul franeaza, accelereaza si se conduce mult mai bine, soferul va avea mult mai putine probleme tehnice stiind ca va fi capabil sa negocieze aproape orice bucata de drum mai dificila care ii poate aparea in cale. In plus, cei mai multi producatori de vehicule si toti producatorii de pneuri recomanda ca sa se instaleze patru anvelope de iarna pe masina, indiferent daca este un automobil cu tractiune pe doua sau patru roti.

Modelele benzilor de rulare si compusii acestor cauciucuri de iarna sunt proiectate pentru a oferi kilometraj extins si durabilitate in timpul lunilor sezonului rece, fiind mult mai eficiente la temperaturi sub pragul de inghet. Anvelopele de iarna utilizeaza un amestec de cauciuc mai moale, si, desi ele vor costa ceva mai mult decat pneurile all-season, sunt mult mai capabile sa stapaneasca orice drum de iarna.

No comments:

Post a Comment