Anvelopele off road

Activitatile off-road sunt doar pentru cei care au nevoie de adrenalina si stapanesc foarte bine motorul masinii si intreaga sa structura. Dotarea masinilor masive cu anvelope off road este necesara atunci cand se au in vedere trasee dificile, pline de denivelari, zone greu de trecut, neamenajate. Alegerea de anvelope de acest este destul de dificila, mai ales ca multi soferi cred ca daca sunt mai mari si cu benzi de rulaj mai late, aderenta anvelopelor va fi la fel de buna indiferent de situatii.

Rationamentul nu prea e adevarat pentru ca anvelopele off road nu se potrivesc pe orice fel de traseu ales, ideea din spatele celor mai mari fiind doar ridicarea garzii de la sol si urcarea de pante abrupte si depasirea cu bine a traseelor accidentate. Daca se cumpara anvelope pentru astfel de terenuri mai mari si mai inalte, atunci trebuie schimbate si suspensiile, caroseira sau toate la un loc ca sa nu se strice aceste anvelope off road. Tineti cont si de faptul ca anvelopele mai mari nu fac decat sa ingreuneze deplasarea pe terenuri accidentate si consumul de combustibil va fi mai mare. De asemenea, va trebui sa investiti si in amortizoare, kit pentru cutia de viteze, de cipare motor, admisii aer pentru a avea performante optime indiferent de tipul terenului parcurs.

Cele mai bune din gama off-road sunt anvelopele all terrain, care sunt versatile, dar sunt doar pentru terenuri mai simple, merg bine si pe asfalt si se uzeaza mai greu. Nu sunt de aruncat nici anvelopele off-road extreme, pentru catarari, teren plin de noroi, nisipos, zapada afanata in cantitati mari, in multe straturi. Structura sa e mai tarel, crampoanele si santurile, vidurile sunt special gandite pentru a „faramita” noroiul sau zapada si a permite aderenta perfecta. Singurele dezavantaje ale lor sunt zgomotul produs si tocirea mai rapida decat in cazul celorlalte anvelope pentru drumuri accidentate.

No comments:

Post a Comment