De la aparitia primelor caucicuri, undeva prin secolul XV, oamenii de stiinta au incercat sa gaseasca metoda pentru a le imbunatati performantele. Rezultatele cercetarilor lor s-au concretizat in aparitia cauciucuri vara, iarna si all-season. Cauciucurile de vara au fost gandite pentru a va permite sa rulati cu automobilul si sa aveti control complet asupra sa in conditiile in care temperaturile sunt foarte ridicate.
Caracteristica de baza a acestor cauciucuri vara este date de cauciucul relativ moale din care sunt fabricate care permit viraje rapie si sigure pe sosele uscate sau umede. In plus, ele au si striatii specifice care le permite sa aiba o aderenta crescuta in zonele unde exista carosabil umed, permitand atingerea unor viteze mai mari. Exista insa si un mare neajuns: se uzeaza rapid, se tocesc foarte repede si trebuie inlocuite mai des. Au fost sesizate cazuri in care cauciucuri vara au rezistat nu mai mult de 9.000 de kilometri inainte sa fie inlocuite cu altele noi. Uzura lor depinde de viteza cu care se ruleaza pe carosabil, tipurile de carosabil din zonele unde se foloseste masina, ce fel de calitate a avut cauciucul la inceput, de la ce producator au fost cumparate. Alte dezavantaje sunt zgomotul mai mare la rulaj, confortul redus la condus si preturile mai mari.
Cauciucurile de vara sunt ideale pentru masini care au performante inalte, sunt facute special pentru a atinge viteze mari si pentru agilitate. Franarea si distanta de franare se reduce considerabil, masina se opreste rapid, fara ezitari-franarea mai buna este datorata compusilor din cauciuc si substantelor cu care este tratat, tractiunea fiind superioara folosirii unei anvelope de iarna pe timp de vara.
De precizat ca niste cauciuri de vara de calitate pot fi folosite si in sporturile cu masini de teren, in raliuri, acolo unde curbele periculoase sunt musai de luat cu precizie milimetrica.
No comments:
Post a Comment